Tarta cu dovleac si dovlecei


Si cu praz caramelizat, căci ce e viata tarta fara praz?
Am facut un aluat de tarta, din 225g de faina, 150g de unt si un ou batut. A stat frumos la frigider pana mi-am facut de treaba cu altele.
Deci, am luat un praz, l-am taiat felii si l-am aruncat in tigaie cu un pic de ulei, sare, piper si un praf de zahăr. L-am stropit la final cu otet balsamic si cu vreo doua linguri de smantana si am lasat tigaia aia in asteptare.

Am taiat felii un dovlecel, un zucchini si o bucata de dovleac si le-am pus si pe ele deoparte.
Am scos aluatul de la rece si l-am intins intr-o tava de tarta apoi a intrat vreo 10-15 minute la 190 de grade in cuptor. (Ideal, acoperit cu o foaie de copt si bile de ceramica speciale ca sa tina fundul plat. Nu stiu, serios, pe nimeni care sa aiba asa ceva in bucatarie, eu torn niste orez peste foaia de copt si merge bine. Plus ca mirosul de orez copt imi aminteste cumva de cel din standola de la tara de cand aveam 5 ani si picioarele in praf).
Dupa cele 15 minute am scos aluatul, si am intins prazul caramelizat la baza.
Apoi, cu o rabdare necaracteristica am aranjat frumos feliile de dovlecei si intre ele am indesat niste mozzarella. Am pus chimen din belsug si din suflet, am uns cu un ou batut si am dat inapoi la cuptor inca 20 de minute. A, in ultimele 5 minute de stat la cuptor am aruncat peste ea niste frunze de salvie.

Nici dovleacul nu imi placea inainte de carantina asta.

Comments