Ras Asfour


Ras Asfour am mancat prima data cand aveam vreo 12 ani, la un restaurant libanez din Constanta. Si de atunci am visat la el pana m-am gandit ca as putea sa-l fac acasa (adica pana am gasit si am invatat sa ma joc cu condimente). E genul ala de mancare care nu arata fancy dar stii sigur ca e delicioasa. Denumirea vine de la Ras al-Asfour care inseamna "capete de randunica" adica cam atat de mari trebuie sa fie cubuletele de vita cand ajung in farfurie.


Ingrediente:

  • 400 g carne de vita taiata cubulete
  • 3-4 cepe taiate fishy-fishy (pestisori)
  • condimente: seminte de coriandru. chimion, chimen, sare, piper, un praf de scortisoara, fulgi de chili. 
  • 2-3 linguri de sos de rodii
  • 2-3 linguri de sos de rosii



How-to:

Ceapa taiata se trage in ulei pana se face moale si scade. Condimentele se piseaza in mojar si se adauga peste ceapa apoi se pun si bucatile de carne. Se lasa la foc mediu pana cand carnea isi schimba culoarea si incepe sa se rumeneasca. Se adauga apa fierbinte pana se acopera ingredientele din tigaie, se acopera cu un capac si se lasa la fiert pana cand carnea e frageda si bine facuta. Spre final, se adauga sosul de rodii si cel de rosii, se mai amesteca putin si e gata de pus pe un platou langa o portie de orez basmati pufos si o salata de rosii cu mult patrunjel.

Comments

  1. Cred ca e singura reteta de Ras Asfour de pe Google unde mancarea chiar are gust ca intr-un restaurant libanez. Felicitari! Multumim frumos, a iesit excelent.

    ReplyDelete

Post a Comment

Talk to me!