Kanelbullar!


Mi s-a transmis ca e cazul de ceva dulce asa ca am trecut la treaba.

Miroase a Suedia in bucataria mea, miroase a brutaria aia mica si cocheta din Skansen, a vara, a liniste, a jazz. Dar exact ca toata Suedia miroase! Mirosul asta de cardamom, scortisoara si unt se aduna la fiecare coltisor din Stockholm, ba chiar te intampina din aeroport de la cate un 7/11. Asa ca mi-am transformat bucataria intr-un colt suedez astazi, si cat mi-a cantat Lisa Ekdahl eu am facut repede rulourile astea cu scortisoara. 


Ingrediente:

  • 800 g faina alba (+/-)
  • 90 g zahar
  • 500 ml lapte
  • 150 g unt
  • o lingurita de cardamom
  • 15 g drojdie uscata
  • un praf de sare

pentru umplutura:
  • 150 g unt
  • 90 g zahar
  • doua linguri de scortisoara
  • zahar pentru decorat

How to:

Incalziti laptele putin, in jur de 37 de grade. Intr-un bol mare puneti drojdia, untul taiat bucatele, cardamomul, zaharul si sarea. Turnati laptele peste ele si amestecati un pic. Apoi incorporati faina si amestecati pana iese un aluat usor de modelat dar nu prea tare. Invartiti aluatul 10 minute si lasati-l sa creasca jumatate de ora - o ora. 

Cat sta aluatul la crescut, va mai gasiti treaba prin bucatarie, va ganditi ca numai niste vikingi pot masura zaharul in dL si faina in litri... (not confusing at all)
 ...si faceti si crema pentru umplutura - amestecati zaharul cu untul si cu scortisoara. 

Dupa vreo ora, dati cativa pumni in aluat sa scoateti aerul din el, mai invartiti-l de vreo doua ori si intindeti-l pe blat intr-o foaie subtire si relativ patrata. Apoi, puneti uniform umplutura, rulati si taiati. Kitchen tip: ca sa nu i se strice forma taiati-l cu ata dentara neparfumata. Nu se lipeste si feliile ies perfecte. Taiati feliile cam de un deget grosime, puneti-le in tava pe hartie de copt, ornati-le cu zahar, si dati la cuptor 5-7 minute la 230 de grade. Fiti cu ochii pe ele, se ard instant.

In timp ce vi se inunda bucataria cu mirosul asta divin puteti sa aruncati orice planuri de diete. Cinnamon rolls are the real life. 

Si bineinteles, astea se mananca de 5 ori pe zi in pauza de cafea, like a proper fika.





Comments