Pizza for friends!


M-am laudat cu pizza mea si cand a venit momentul sa o fac pentru prieteni m-am panicat. Daca o dau in bara, daca nu iese aluatul, daca o ard... daca ramane cruda? Vai, m-am tot luat de Laura cand a facut clatite... daca se ia karma de mine si imi strica pizza... Nope! My pizza rocked! Am primit oficial aprecierea ca pizza mea e mai buna ca aia din oras si ca e chiar ca alea de la restaurantele smechere. (e mai buna)
Mi-a placut sa gatesc pentru prieteni, ar trebui sa facem intalniri de astea mai dese. Am promis ca nu mai tin reteta secreta asa ca... here it goes:

Nu am idee ce gramaje am folosit... totul e facut din ochi si pana s-a legat aluatul.

Ingrediente:

  • 3/4 faina alba 
  • 1/4 faina graham 
  • sare, piper
  • drojdie - o lingurita
  • ulei de masline
  • prosciutto
  • ciuperci
  • cascaval
  • mozarella
  • parmezan
  • o ceapa ("pizza fara ceapa e ca femeia fara parfum" - tati).
  • sos de rosii
  • patrunjel
  • chimen negru
  • busuioc, rozmarin, oregano
  • o bere neagra. 

How-to:

Amestecati cele doua tipuri de faina, chimenul, rozmarinul, oregano si busuiocul, sarea si drojdia cu berea neagra pana se leaga intr-un aluat usor de modelat. Turnati un pic de ulei de masline peste el cat sa-l mazgaliti, amestecati-l bine in aluat. Nu ar trebui sa fie prea uscat dar nici sa se scalde in ulei. Dati aluatul la frigider in jur de o ora. 

fssssss...!

Incingeti cuptorul la 180 de grade.

Intindeti aluatul intr-o tava. Sa nu fie mai gros de un centimetru... nimeni nu vrea sa manance paine in loc de pizza. Intindeti sosul de rosii peste el si apoi ceapa taiata felii sau pestisori. Eu in sos am adaugat si niste piper, niste fulgi de chili si un pic un pic de oregano si un pic de cimbru. 

Am pus feliile de prosciutto si de ciuperci, cascavalul l-am ras si l-am pus cu simt de raspundere peste aluat. There's no such thing as too much cheese. Mozarella am lasat-o in bucatele mai marisoare si am imbulinat aluatul cu ea.   

Am dat la cuptor vreo 15-20 minute. Cand am scos-o am aruncat pe ea parmezan dat prin razatoarea mare si patrunjel. 

Nu am apucat sa o trag in poza intreaga, a fost atacata si terminata inainte sa ma joc eu cu ea!
demo... trebuie sa o faceti voi acasa sa vedeti exact cum arata



post-pizza happiness! 

Comments