Marinata pentru somon

Am ramas la that Swedish feeling asa ca azi mancam somon la cina. Ocazie cu care mi-am amintit cum ii explicam unui suedez ca la noi in supermarket somonul are acelasi pret ca la ei deci mi se pare normal ca ei il mananca in loc de paine. Am primit o privire plictisita si niste ochi dati peste cap cu replica: "But that... pff.. that's ordinary fish."



Voiam sa il fac pe gratar dar in ultimul moment m-am razgandit si l-am bagat in cuptor ca sa nu il usuc si sa ramana zemos in mijloc dar crocantel la exterior. Si pentru ca aseara ma simteam si inspirata am facut o marinata cu ce mi-a trecut mie prin cap si, evident, prin frigider. 

Intr-un vas puneti bucatile de somon filĂ© (eu am pus doua mici, deci cantitatile le adaptati dupa cat somon aveti) si peste ele turnati: 
  • vreo doua-trei linguri de ulei de masline,
  • zeama de la o lamaie, 
  • sare, piper, o lingurita de coriandru pisat, 
  • vreo doua-trei lingurite de sos de soia, 
  • jumatate de deget (sau un deget mare) de ghimbir ras pe care il stoarceti in marinata (mi se pare ca pulpa il aromatizeaza prea tare) 
  • o lingurita de miere. 
Plimbati bine pestele prin sos sa se amestece toate ingredientele uniform si sa se unga cat mai uniform mierea pe el. O lingurita de miere nu o sa il faca dulce dar o sa il caramelizeze la exterior si o sa il faca un pic crocant.

 
A doua zi, turnati tot maglavaisul intr-o tava pe care o dati la cuptor la 180 de grade vreo 15 minute sau puneti pestele pe grill. Cand l-am dat la cuptor am pus si un deget de apa in tava sa nu se arda. ;)


Alaturi, am pus cartofi natur cu patrunjel si unt si o salata de rucola cu rosii, masline, castraveti si capere. Bineinteles, merge si orice altceva va doriti! 

Poza finala nu-i demna de pestele asta dar alta n-am pentru ca Error99. :(


Voi cum faceti somonul? Astept idei, il accept oricum. Ne intelegem bine, eu si somonul ♥.

Comments