Orez cu ciuperci de padure

Tiny mushroom
Ciuperci de alea cu miros de pamant si gust de viata. Am zis ca e timpul sa incerc si eu niste ciuperci de alea deshidratate pentru ca erau la oferta pentru ca ma gandeam la ele de muuuult timp. V-am mai zis cat de mult imi plac ciupercile? Mi-era pofta de ciuperci de cand am vazut episodul ala din Hannibal in care el face ceai de ciuperci (bine, de psiho-ciuperci). Cand am vazut-o cum isi lasa culoarea in apa deja o miroseam de parca era la mine in bucatarie.

Deci, sa ne apucam de gatit. Am meditat cu borcanul in fata... sa le fac sauté, sa le fac cu usturoi, sa le fac cu orez, sa le fac cu alte legume, sa le fac cu smantana... dupa o saptamana, orezul a iesit invingator.

Ingrediente:

  • orez basmati 125g
  • doua cepe, un catel de usturoi
  • 40g ciuperci de padure deshidratate
  • o lingurita de sofran
  • sare, piper
  • parmezan dat prin razatoare
  • patrunjel



How to:

Cu vreo doua ore inainte sa va apucati de gatit, puneti ciupercile intr-un vas cu apa la rehidratat. Dupa ce s-au umflat bine, le scoateti cu o paleta si le puneti intr-o sita. Le clatiti rapid sub un jet de apa sa indepartati nustiuce dar parca e nisip. Probabil ca se sfarama bucatele mici mici din ciuperci care nu se rehidrateaza si te incurca la mestecat. Apa in care au stat ciupercile o strecurati si o pastrati intr-un pahar.

Ciupercile si-au lasat aroma de natura in pahar

Taiati o ceapa marunt pe care o trageti intr-o tigaie cu ulei de masline pana se moaie. Peste ceapa puneti orezul si amestecati pana incepe sa sticleasca. Apoi turnati apa de la ciuperci peste orez si lasati sa fiarba. Puteti indoi cu apa simpla daca vi se pare prea aromat. Acoperiti cu un capac si lasati sa fiarba. Intr-o lingura de apa fierbinte lasati la infuzat o lingurita de sofran si apoi turnati totul peste orez. Cand orezul e aproape gata, dati deoparte si lasati-l cu capacul pus etans. Isi continua coacerea sub aburi. 

In alta tigaie trageti cealalta ceapa taiata pestisori si apoi adaugati ciupercile fara sa le stoarceti de apa. Lasati-le sa fiarba in suc propriu cu capacul pus. Cand a scazut lichidul le invartiti in tigaie sa se friga putin. Adaugati usturoiul taiat si patrunjelul.

Gustati orezul sa va convingeti ca e gata :) Amestecati ciupercile cu orezul sau serviti-le separat. Eu le-am amestecat si am mancat cu somon. Cu somonul ala bun de aici. Si cu un pahar de vin.

Comments