Pui marinat cu harissa

Ieri m-am jucat si amestecat condimente ca sa fac harissa. Imi place mancarea picanta. Sa iti faca papilele sa danseze. Dar nu atat de picanta incat sa nu mai simti gustul de mancare. Asa ca cel mai mult m-a incantat la reteta asta faptul ca imi aleg eu cat de picanta sa o fac, cat de aromata, cat de solida.

Harissa e o marinata Nord-Africana (desi, eu as manca-o pe paine, ca zacusca - peasant). Se gaseste in magazine, dar cea mai buna e aia facuta de tine in casa. Primesti ca bonus un miros demential in bucatarie.

Ingrediente:


  • seminte de chimen
  • seminte de chimen turcesc
  • seminte de coriandru
  • ardei iute (eu am folosit piri-piri uscati, 3 la numar)
  • o ceapa
  • 3-4 catei de usturoi
  • 2 ardei kapia, rosii, copti
  • una-doua linguri suc de rosii (cu bucatele de rosii cu tot)
  • sare
Intr-o tigaita, se pun semintele de chimen si chimen turcesc, de coriandru si se rumenesc pana la primul stranut. Glumesc, (nu chiar) 1 minut-doua. Se transfera boabele intr-un mojar si se piseaza pana se obtine o pudra. Am pus toate cantitatile din ochi. Nici nu conteaza cantitatile pentru ca fiecare o face dupa gustul lui. 

In aceeasi tigaita se pune ulei de masline, se incinge si se pun ceapa taiata marunt, ardeii iuti taiati si ei, usturoiul taiat in bucati mari. Se amesteca pana se inmoaie ceapa si se ia de pe foc. 

Se curata ardeii copti de coaja si de seminte, se taie si ei in cateva bucati mari. 


Toate ingredientele astfel procesate se pun in blender (nu uitati de rosii si de sare) si se mixeaza pana se obtine o pasta. Tah-daaah, aceasta este minunata harissa. Se poate tine la frigider cam o saptamana. 


Si acum chestia devine si mai interesanta. In sosul asta se poate marina si se poate amesteca cam tot ce va vine in minte. Peste (tati stie sa faca sardine cu asa ceva), cous-cous, paste, pui cate si mai cate. 



Eu am pus mana pe 4 pulpe de pui. Le-am curatat si le-am pus intr-un castron mare. Am pus cam jumatate din borcanul ala peste ele, trei linguri de iaurt si am dat la rece. Se poate tine peste noapte, e ideal sa intre toate aromele in el. Apoi, se transfera intr-o tava cu tot cu marinata din castron, se mai pune un pic de apa si se dau la cuptor pana se rumenesc biiiine de tooot. 


Langa ele am facut rapid un cous-cous pentru ca nu ma puteam decide daca vreau salata, daca vreau orez, daca vreau cartofi. Si am taiat doua cepe verzi marunt, o rosie cuburele, cateva frunze de menta, pe care le-am tras intr-o tigaie cu putin ulei de masline si curry. Peste ele, am adaugat cous-cous-ul, un pic de zeama de lamaie, sare si un botz de unt. Am acoperit si l-am lasat asa pana a fost gata puiul. 


Apoi am stat cu burta in sus si mi-am promis ca harissa o sa fie prezenta constant in al meu frigider, la loc de cinste!

:)


Comments

Post a Comment

Talk to me!