Sunday's child

Incep sa ma obisnuiesc cu timpul gol, incep sa il umplu in ordine si sa nu intru in panica. Dar azi e duminica si mama mea e in prima zi de concediu. Asadar, ne-am tratat ca fetele. Cineva (nu eu) s-a trezit dis-de-dimineata si a fost la piata kaufland ca sa avem cu ce pregati micul dejun brunch-ul de duminica.

Eu m-am trezit, m-am spalat pe ochi, si am iesit in pijama (nu, nu mi-e rusine) sa culeg zmeura si flori. Am taiat florile, le-am asezat in vaza si le-am pozat de zor.





Apoi, am luat piersicile (de data asta din castron) care se scaldau in soarele diminetii, le-am taiat feliute si le-am lasat cuminti deoparte.


Intre timp, furnicuta a venit de la cumparaturi cu zambetul pe buze si ne-am apucat sa facem wafe si frisca. Peste wafe am pus, in ordine, ciocolata, frisca, zmeura si piersici. Bineinteles, le-am mancat cu o cana de ceai negru fierbinte.


Si ne-am destrabalat cu micul dejun la ora 12 pentru ca asa ne sta bine intr-o dimineata de duminica cu soare si nu ne-a spus nimeni ca mancam prost si mancam dulce de dimineata si nici nu ne-a pasat si am fost zambitoare.


Dupa micul dejun, am trebaluit prin bucatarie, am dat un ochi prin gradina, am raspuns si noi cu un zambet la zambetul trandafirului inflorit si la zambetele rosiilor inca verzi. 

Apoi m-am intors in bucatarie sa pregatesc puiul pentru pranz, bine fie, sa-i spunem cina. Si pentru ca pitzicu' de Catalina a facut o sesizare ca Ruxi nu mai gateste (Ruxi gateste da i-a fost lene sa faca poze si daca nu va fac pofta degeaba scriu...:), Ruxi a luat atitudine si si-a pus poftele la treaba. Tot Catalina se face vinovata si de ce am pregatit la cina pentru ca ea m-a innebunit cu harissa. Asa ca m-am pus pe scormonit internetul si de pus cap la cap retete de harissa, ca sa o fac eu pe a mea asa cum imi place. Si mi-am dat seama ca harissa asta o face si tata sub alt nume, chermoula, si marineaza sardine in ea. 

Asadar, mi-am facut sosul meu de harissa si am marinat 4 pulpe de pui in el, dar despre asta va povestesc maine. 


Am incheiat ziua cu un vin primit cadou in primavara. Nu stiam ce desfac... m-am uitat la eticheta... m-am codit... ca poate mai bine il tin pentru o ocazie... dar cea mai buna ocazie e atunci cand ti-e pofta si ai o zi buna sa il savurezi in tihna. E de cand aveam eu doi anisori, e parfumat a migdale si e mai acrut decat ma asteptam dar asta a venit ca un plus pentru ca nu ma dau in vant dupa vinurile dulci. 
Ziua de azi s-a lasat cu o programare la un concert de jazz, cu jazz in casti si un cascat care ma imbie la somn. 

Pe voi va las cu reteta de wafe sa incepeti si voi ziua asa frumos, mai ales ca maine e luni si lunea trebuie indulcita. 

Ingrediente 6-10 wafe:

  • 1,5 cesti de lapte
  • 3 oua
  • 7 linguri ulei 
  • 1,75 cani de faina (aia integrala le face mai gustoase)
  • 1 lingura de zahar
  • 2 lingurite de praf de copt
  • 1/2 lingurita de sare


How to:

Se separa galbenusurile de albusuri. Se amesteca faina cu zaharul, cu praful de copt si cu sarea. Peste ele se adauga galbenusurile, laptele si uleiul. Se amesteca bine. Se bat albusurile spuma si se incorporeaza in amestecul gata facut. Apoi se incing formele de wafe, se ung cu ulei si se toarna cate un polonic in fiecare forma. Se inchid, se lasa 5-7 minute si apoi se scot.

Pe ele puteti pune toooot ce visati. De data asta eu am pus un strat de fineti, unul de frisca, zmeura si piersici. Varianta dietetica e cu branza de vaci si fructe :) 

Have fun!

Comments