Rata cu sos de vin

Subsemnata, in calitate de mancacioasa, recunoaste public ca pana acum o luna nu a mancat carne de rata in viata ei. Acum o luna am gustat o bucatica (mica, mica) de rata crocanta la un restaurant vietnamez din Germania, pe care si-o comandase o tipa din Spania. (multi-culti, eh?!)
Da, puteti sa radeti de mine, dar eu credeam ca rata e tare si atoasa si grasa. E doar grasa ce-i drept, dar foaaarte foaaaarte frageda.

Prin urmare, pe o vreme numai buna de invatat, m-am inarmat cu o pelerina de ploaie si cu o lopatica si m-am dus sa imi scot morcovii din pamant.

In bucatrie asteptau in ordine:

  • 2 bucati de piept de rata (1/persoana)
  • o sticla de Pinot Noir cu Merlot (demidulce, dar recomand si un vin dulce)
  • o ceapa
  • un grapefruit in pielea goala ca i-am ras coaja de pe el. 
  • condimente: o boaba de ienupar, sare, piper negru, piper rosu, cimbru. 
  • un cubulet de unt.
  • 4 cartofi taiati sferturi. 


Am pus cartofii la fiert si cuptorul la incins la 200 de grade si m-am ocupat de ratusca. Intr-un mojar am amestecat condimentele de mai sus. Le-am pus intr-un bol si am adaugat un pic de coaja de grapefruit. Am crestat partea cu pielea de pe fiecare bucata de piept si am presarat condimentele.



Apoi, am pus o tigaie pe foc si, inainte sa se incinga tare, am pus bucatile de rata, cu pielea in jos. E important sa nu incingeti inainte tigaia pentru ca pielea o sa se stranga si o sa tina toata grasimea inauntru. Incalzindu-se usor, grasimea se topeste si se poate frige carnea fara sa se lipeasca. Se tine carnea cam 2 minute pe fiecare parte apoi se intoarce cu pielea in jos si se da tigaia cu totul in cuptorul incins la 200 de grade, timp de 8-9 minute.

Cat sta carnea in cuptor, o alta tigaie se incinge pe plita, aruncati in ea un cubulet de unt si doi stropi de ulei si ceapa taiata pestisori. Lasati la foc mediu astfel incat ceapa sa se moaie. Adaugati putina coaja de grapefruit si piper, apoi turnati un pahar de vin si lasati sa scada. Adaugati un praf de zahar daca vinul nu e foarte dulce si jumatate de pahar de apa dupa ce a mai scazut din vin. Lasati sa fiarba, amestecand usor.

Bing! Scoateti carnea din cuptor si bagati morcovii 5 minute (mai mult daca sunt mai mari) peste care ati dat un praf de sare si cativa stropi de ulei de masline.

Feliati pieptul de rata, turnati sosul deasupra cu tot cu ceapa, nu uitati de morcovi. Mancati cu pofta cat e cald, cu cartofi natur si un pahar din vinul ala pe care l-ati desfacut. Pentru ca sunteti la voi acasa, lingeti farfuria dupa ce ati terminat.


Thank me later. Enjoy!


Comments