Gazpacho - pentru ca vara nu-i ca iarna


Mi-e cald. Nu am chef sa mananc si cu atat mai putin sa prepar termic ceva. Vreau in vacanta si mi-e gandul ba la Spania, ba la Grecia... ba oriunde. Asa ca macar imi aduc un colt de Spania in bucatarie. Fara efort, fara caldura. Super delicios. Reteta o am de la Maria, profa mea de spaniola din liceu, deci e absolut autentica, si chiar nu i-am adaugat nimic de la mine. (Inca. Sincer, cred ca ii trebuie o mana sanatoasa de patrunjel, dar eu as pune patrunjel in orice...)

Ingrediente:
  • 7-8 rosii cat mai gustoase si mai bine coapte
  • un castravete mare sau 3-4 mititei
  • un ardei verde
  • o mana de paine veche taiata bucatele si pusa la muiat in apa rece cu gheata
  • o ceapa
  • un catel de usturoi pisat
  • ulei de masline
  • doua - trei felii de jamón serrano fripte in tigaie pana se usuca
  • sare, piper

How-to: 

Rosiile taiate in bucatele, castravetele taiat si el in cateva bucati, ardeiul curatat de seminte si de cotor, painea muiata in apa si ceapa taiata in cateva bucati, sarea si piperul se pun in blender si se mixeaza pana se omogenizeaza totul. Daca e prea apos mai adaugati cateva bucati de paine. Daca e prea gros un pic de apa rece. Gustati si potriviti de sare si de piper. Apoi adaugati catelul de usturoi pisat si doua-trei linguri de ulei de masline. Amestecati si dati la rece cateva ore. 

Inainte de a manca, frigeti feliile de jamón in tigaie, apoi, dupa ce s-au uscat, le rupeti in bucatele mici. Mai taiati o jumatate de castravete mic in cubulete. Presarati-le in farfuria cu supa rece. 



Eu am mai pus de la mine si cativa stropi de sos Tabasco because chili makes good things better. 


Comments