Pui cu smantana á la Rux

La cantina nu sunt niciodată locuri, am intrat si am iesit, dar ochii si sufletul mi-au ramas la puiul cu smantana. Oricum nu e bun, e cu faina. Bleah! Asa ca mi-am făcut eu puiul meu cu smantana mai bun decat orice alt pui cu smantana (da, stiu, foarte modest).


Ingrediente:

O ceapa mare, sau chiar doua
O felie de unt
600-700g de pulpe de pui dezosate
5-6 ciuperci
300ml de smantana
3 pahare (cred) de vin alb - eu am turnat cu sticla, ce atata farmacie! 
Sare, piper, un piper lung macinat
Un pahar de orez basmati
Chimion turcesc
Un praf de scortisoara 
Fulgi de migdale

Ceapa se caleste in ulei si un pic de unt sau direct in ghee (unt clarifiat) pana scade. Odata cu ceapa se arunca si sarea si piperul. Cand ceapa a scazut se adauga bucatile de pui (eu am taiat fiecare pulpa in bucati mai mici) si se lasa sa se gateasca. Cand incepe sa scada puiul se pot adauga ciupercile feliate. Se invarte in tigaie pana cand puiul e aproape gata si apoi se toarna vin pana cand puiul e acoperit. Se da in clocot si se fierbe pana cand scade la jumatate din cantitate, apoi se adauga smantana si se amesteca bine. Gustati si potriviti de sare. Mai lasati sa fiarba vreo 10 minute sau pana cand puiul e bine gatit.

In alta oala puneti un pahar de orez basmati si doua pahare de apa, un praf de scortisoara si unul de chimion turcesc. Lasati sa fiarba 11-15 minute la foc mic cu capacul pus. In alta tigaita rumeniti usor fulgii de migdale.
La final peste orez (sau langa orez pentru obsesiv-compulsivi cei carora nu le place mancarea amestecata) puneti puiul cu mult sos si deasupra fulgii de migdale.
Da, daca vreti merge si cu mamaliga in loc de orez.

Comments