Dhal

Poate ca nu e cel mai aratos fel de mancare dar va promit ca daca il incercati o data il faceti si a doua oara cat de curand. Eu, fiind o mofturoasa, m-am invatat sa mananc in fiecare zi altceva. Nu fac mancare de azi pe maine. Intotdeauna imi gatesc pe moment. Daca mai ramane ceva din ce am gatit intr-o zi, a doua zi se mananca cu alta garnitura, cu alt sos, sub alta forma sau sta in frigider pana mananca Bijoux. (catelul vecinei).
Dar din lintea asta as manca cu drag si a treia zi. De obicei nu tine mai mult de doua. De obicei ma opresc din reumplut castronul abia cand nu mai am loc sa respir. Deci, atentie, ca-i periculoasa.

Se face asa:

Ingrediente:

  • 600g linte (rosie, verde, de care vreti. Lintea rosie fierbe rapid si se sfarama, devine ca o pasta ceea ce mie, personal imi place. Lintea verde ramane mai tare, fierbe mai greu si isi pastreaza forma. Tura asta am folosit linte rosie.)
  • doua cepe, taiate cubulete
condimente dupa cum urmeaza:
  • ghimbir, cam 5 cm, dupa gust, dat prin razatoare; 
  • un praf de scortisoara
  • un praf de curry (asa, cam doua lingurite sanatoase)
  • doi catei de usturoi, pisati
  • un chili uscat
  • o pastaie de cardamom negru (arata asa, si o gasiti pe la magazinele mici orientale. Nu e inrudit cu cardamomul verde pe care il punem la dulciuri. E o pastaie care are inauntru cateva seminte si care e conservata prin afumare. Are un miros de cauciuc ars intepator, dar gustul pe care il lasa in mancare e de-a dreptul demential.) 



  •  chimen si chimen turcesc, cam jumatate de lingurita din fiecare.
  • piper negru si rosu, pisat in mojar
  • cateva boabe de coriandru, pisate si ele in mojar.
  • o boaba-doua de ienupar, pisata in mojar alaturi de piper si de coriandru
  • sare

Lintea se pune intr-o oala, la fiert, cu sare, cu apa cat sa o acopere putin. Iar cat fierbe lintea, se toarna intr-o cratita putin ulei apoi, in uleiul incins se arunca chimenul, scortisoara, curry, ardeiul chili, boabele pisate in mojar, se invart un minutel si peste ele se adauga ghimbirul si usturoiul; se invarte o data apoi se pune si ceapa si pastaia de cardamom. (Eu pun pastaia intreaga si a doua zi o pescuiesc din oala. Se poate desface si se pot pune semintele din interiorul ei, dupa ce au fost pisate putin. Am incercat ambele variante si cea cu pastaia intreaga mi-a placut mai mult).


Se invarte cateva minute la foc mic, pana se topeste ceapa. Apoi se rastoarna lintea fiarta peste ceapa, se amesteca si se mai lasa pe foc 5-10 minute pana fierbe ceapa bine de tot.

Se mananca fierbinte cu paine de casa si, iarna, cu muraturi.


*cu dedicatie pentru Mowgli.

Comments